CinemaBlog: Even wennen, maar weer geopend!

De deuren van de bioscoop zijn alweer een paar dagen geopend. Het is even wennen maar wat een feest om de eerste bezoekers te mogen ontvangen. Ook wel een rare gewaarwording dat de lichten weer aanstaan en er muziek te horen is in het pand. De bioscoop leeft weer en bezoekers betreden ons pand. Achter de schermen hebben we de afgelopen twee maanden veel werk verzet. 

 

De vloer is in de was gezet, het terras staat buiten, alles is Coronaproof gemaakt en het nieuwe meubilair voor het café en het terras is besteld. We maken een frisse start na de verplichte sluiting van de afgelopen periode. 

 

Goh, wat heerlijk om de filmprogrammering weer te mogen maken en alle nieuwe films op een verwachtdatum te mogen zetten. Nu ik zo aan de gang ben, merk ik opeens wat ik de afgelopen maanden allemaal heb moeten missen. Ik ben zo blij en trots op deze bioscoop en hoe we de afgelopen jaren zijn gegroeid. Afgelopen februari waren we zelfs zover dat we de offertes voor de bouw van twee nieuwe zalen wilden ondertekenen. Onze droom om deze bioscoop uit te breiden met twee zalen die voorzien zijn van Dolby Atmos en de nieuwste beschikbare technieken. Gelukkig hadden we nog net niet getekend en toch hopen we uiteindelijk onze droom nog te kunnen verwezenlijken.

 

Afgelopen twee weken ben ik aan de slag gegaan om zoveel mogelijk informatie te verzamelen over de aankomende films. Ik merkte meteen dat niet alleen wij even stil hebben gestaan, maar dat ook de filmmaatschappijen de focus elders hadden liggen. Van vele films waren geen nieuwe posters en trailers beschikbaar. Niet online, maar al helemaal niet voor de filmzalen. Met het proefdraaien keken we naar de trailer van Pieter Konijn 2 die nog stond te pronken met een datum rondom Pasen en een James Bond met een datum in april. Even overviel mij het gevoel van verbijstering, we zijn echt zo lang dicht geweest… 

 

Wel merk ik nu dat de filmwereld langzaam wakker begint te worden. Steeds meer films krijgen weer een plekje op de kalender en ineens staan ook volledig nieuwe titels met een poster én een trailer online. Films zoals de Wraak van de Ninja gaan over twee weken uit en begin juli staat een film als Line of Duty op de lijst. Allemaal nieuwe films niet te zien op de televisie of via een streamingdienst. Nee hoor, gewoon heerlijk in de bioscoop op het grote scherm met 7.1 Dolby geluid.

 

Ik kan tegen mezelf zeggen dat het weer goed komt met de bioscoop. Aankomende zomer kunnen we kaskrakers als Mulan, Tenet, De Piraten van Hiernaast, Engel en Wonder Woman verwachten. Allemaal toppers die we deze zomervakantie gaan vertonen en ik heb er enorm veel zin in om jullie allemaal weer te zien!